Cold calling – zimne telefony. Cztery sytuacje, kiedy warto dzwonić na zimno.

fs

W trakcie przygotowań do nagrania 7-dniowego kursu umawiania spotkań biznesowych przez telefon, natknąłem się w internecie na artykuł, którego autor dzielił się uwagami o telefonowaniu na zimno – z ang. cold calling. Artykuł był powtórzeniem znanych od lat opinii, że zimne telefony nie są lubiane przez konsultantów telefonicznych, że cold calling jest mało skuteczny, że korzystając z tej strategii marnujemy mnóstwo zasobów.

W moim ponad 25-letnim życiorysie biznesowym wielokrotnie w sposób praktyczny zmagałem się z telefonowaniem na zimno – raz: jako dzwoniący do potencjalnego Klienta, aby się z nim umówić, dwa: jako menedżer, którego zadaniem było nauczyć handlowców skutecznego kontaktu z rynkiem, trzy: jako autor projektów biznesowych kooperujący z firmami call center, które zatrudniają nawet kilka tysięcy konsultantów telefonicznych – po to, by zwiększyć sprzedaż.

Bazując na doświadczeniach, na które składają się zarówno sukcesy jak i porażki, postanowiłem w tym wpisie pójść pod prąd i zamiast dołączać do chóru autorów użalających się nad słabościami dzwonienia na zimno, opisuję cztery sytuacje, w których warto a nawet należy zastosować tę nielubianą strategię.

Zawsze dzwoń na zimno:

  1. Jeżeli zamierzasz przetestować nowy scenariusz rozmowy telefonicznej. Nie ma sensu tracić wartościowych kontaktów z Twojej listy na wykonywanie testów.
  2. Aby rozgrzać głos i wejść w rytm dzwonienia – zanim zadzwonisz do najcenniejszych dla Ciebie Klientów.
  3. Kiedy nie masz rynku a Twoja lista kontaktów jest pusta. Jak tylko zdobędziesz pierwszych Klientów, weź od nich rekomendacje i dalej pracuj już metodą niekończącego się łańcucha poleceń.
  4. Aby wejść w nowy segment rynku, do którego jeszcze nie masz dostępu. Np. posiadasz produkty / usługi, które chciałbyś sprzedawać grupie zawodowej lekarzy. Na podstawie danych z internetu, książek telefonicznych, branżowych baz adresowych sporządzasz listę lokalnych gabinetów. Podobnie jak w pkt. 3 rozpoczynasz od telefonów na zimno po to, aby już w trakcie pierwszego spotkania zdobyć rekomendacje i być polecanym przez lekarzy innym lekarzom.

Z powyższego zestawienia jasno wynika, że cold calling ma swoje zalety i w wielu obszarach biznesowej rozmowy telefonicznej może być bardzo użyteczną strategią. Jeżeli interesuje Ciebie tematyka wykorzystania telefonu w biznesowej rozmowie telefonicznej, możesz zupełnie nieodpłatnie obejrzeć krótkie nagranie mojego autorstwa, w którym omawiam:

Pięć skutecznych metod na pokonanie
bariery sekretariatu w biznesowej
rozmowie telefonicznej

Aby przejść do filmowego nagrania, KLIKNIJ przycisk:

 

fsPozdrawiam i życzę wielu
biznesowych sukcesów,

Franciszek Staniszewski

WAŻNE! Jeżeli chcesz otrzymać dostęp do większej ilości wartościowych materiałów edukacyjnych z obszaru finansów, biznesu oraz inwestycji, zapisz się na listę subskrybentów bezpłatnego Newslettera.

Dla nowych Czytelników przygotowałem pakiet powitalny o wartości 75,00 PLN – zupełnie za Darmo! Aby zdobyć ten pakiet, KLIKNIJ przycisk:

 
 
Ten wpis został opublikowany w kategorii Blog. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.